iDIN is een nieuwe dienst van de banken waarmee consumenten zich bij andere organisaties online kunnen identificeren, met de veilige en vertrouwde inlogmiddelen van hun eigen bank. 

U wilt inloggen bij een webwinkel, verzekeringsmaatschappij of overheidsinstantie, maar bent uw wachtwoord vergeten …. en wat was ook alweer uw gebruikersnaam? Zou het niet fijn zijn als u overal op dezelfde manier kunt inloggen? Dat kan, met iDIN.

Door de toenemende digitale dienstverlening hebben bedrijven en instellingen een groeiende behoefte aan zekerheid over de identiteit van online klanten en gebruikers. Met iDIN kan een klant zijn identiteit bevestigen.

 

 

 

 

 

Digitaal ondertekenen en online identificatie met iDIN

Naast de vele authenticatiemethoden die ValidSign biedt zoals DigiPASS, SMS, PIN en Vraag/Antwoord is iDIN vanaf heden voor al onze klanten beschikbaar. iDIN is een nieuwe dienst van banken waarmee personen zich online kunnen identificeren en atuhenticeren met de veilige en vertrouwde inlogmiddelen van hun eigen bank. Met iDIN kan een klant zijn identiteit online bevestigen gebruikmakend van de legimitatie die hij of zij heeft gebruikt bij het openen van een bankrekening. Alle grote banken in Nederland omarmen het initiatief waarmee een landelijke dekking mogelijk is geworden om via deze methode de digitale identiteit van nederlanders te borgen.

Digitale identiteitsvastellling bij het plaatsen van een digitale handtekening

Het gebruik van iDIN als identificatiemethode bij ons ondertekenproces draagt bij aan de versnelling van het proces. ValidSign ondersteunt ook het (verplicht) uploaden van een identiteitsbewijs als onderdeel van het ondertekenproces. Echter, deze wijze van vaststelling draagt bij aan een volledig online identificatie- en authenticatieproces.