Google Docs Connector

Met de ValidSign add-on kan je binnen Google Docs direct een ondertekenverzoek uitsturen, zonder daarbij Google Docs te verlaten. Op deze pagina leggen wij kort uit hoe je gemakkelijk de add-on toevoegd aan je Google Docs account en een document ter ondertekening verstuurd. 

 

Installeren van de ValidSign add-on

Het installeren van de ValidSign add-on kunt u in een paar simpele stappen doen.

  • Wanneer u aan het werk bent binnen uw Google Docs document klik dan bovenin de taakbalk op “Add-ons”Er ontvouwt zich een menu waarin je “Add-ons toevoegen” kunt kiezen.

 

 

  • Vervolgens kom je aan in de Google Workspace Marketplace waarin je door in de zoekbalk ValidSign in te typen de ValidSign add-on kunt vinden.

 

 

 

  • Klik op het ValidSign logo om de add-on te openen en klik op “Installeren”.

 

 

  • Er verschijnt een schermpje waarop staat dat u ValidSign toestemming moet geven om de installatie te starten en dat u daarmee akkoord gaat met de servicevoorwaarden en privacybeleid. Om door te gaan klik op “Doorgaan”.

 

 

 

 

  • Selecteer uw Google account indien hierom gevraagd wordt en klik op “Toestaan”.

 

 

 

  • Klik op “Klaar” en de ValidSign Google Docs Add-on is succesvol geïnstalleerd!

*Let op: Na het installeren kunt u het beste de pagina even opnieuw laden door of op de link te klikken en enter te drukken of door op het opnieuw laden pijltje te drukken naast de link in de browser.

 

 

Gebruiken van de ValidSign Add-on

Enthousiast en klaar om direct te ondertekenen vanuit Google Docs? Aan de slag dan maar!

  • Vanuit het document ga je naar de taakbalk en klik op: “Add-ons” –> “ValidSign” –> “Start”. *Staat start er niet bij? Herlaad de browser even door op het ronde pijltje naast de pagina link te klikken. Als het goed is staat de optie “Start” er daarna wel bij.

 

 

  • Het ValidSign inlogscherm wordt geopend. Log in met je accountgegevens van ValidSign.

 

  • Nadat je ingelogd bent krijg je drie opties die je kunt kiezen om een document te ondertekenen. Namelijk: Wie gaat deze transactie ondertekenen? Alleen jij, Jij en anderen of alleen anderen? Kies de voor jou passende optie.

 

 

 

  • In het volgende scherm mag je de gegevens van de ondertekenaar(s) invullen. Je eigen gegevens staan al ingevuld bij “Eigenaar”. Wil je meer dan 1 andere ondertekenaar? Klik dan op “Ondertekenaar toevoegen” en vul de gegevens in. Als je klaar bent met de ondertekenaars toevoegen klik op: “Volgende”.

 

 

 

 

  • Als laatste mag je een transactienaam verzinnen voor je onderteken transactie. Hier kun je ook de ondertekenvolgorde uit of aan zetten. Voordat u het document zou je nog even de Designer kunnen openen, hier kun je namelijk de specifieke plek van ondertekenen bepalen voor de verschillende ondertekenaars. Om de transactie te verzenden klikt u op: “Transactie verzenden”.

 

 

 

 

Gefeliciteerd! De transactie is verzonden, de ondertekenaars ontvangen via de mail een ondertekenverzoek en u kunt het ondertekenproces bijhouden via uw ValidSign Dashboard.  

 

 

Mocht het nou toch nog niet lukken, dan mag u altijd contact op nemen met support@validsign.nl.

Share This