Veiliger 2020 afsluiten? Waardevolle AddOns voor 2021!

Veiliger 2020 afsluiten? Waardevolle AddOns voor 2021!

Nog heel even en dan is 2020 voorbij en staan we aan het begin van een nieuw jaar, met nieuwe doelstellingen die hopelijk tot mooie prestaties zullen leiden. Maar nu we nog in 2020 zitten en je misschien nog niet geheel door je budget heen bent, biedt ValidSign drie security modules die je zullen helpen bij het behalen van jouw doelstellingen voor 2021. De SSO module, de Afzendermail en iDIN authenticatie van ValidSign zijn direct beschikbaar.

 

Met één klik toegang met SSO

 

Automatisch toegang verkrijgen tot de applicaties en resources binnen jouw organisatie? Dan is de kans groot dat je Single Sign-on software gebruikt. Veel organisaties maken al gebruik van SSO in combinatie met hun CRM- en zaaksysteem of HRM-software, maar vanaf heden biedt ValidSign deze mogelijkheid ook.

 

ValidSign biedt de mogelijkheid om middels Single sign-on in te loggen. Met Single sign-on-software hoeft een eindgebruiker maar eenmalig in te loggen waarna automatisch toegang wordt gegeven tot meerdere applicaties en resources in het netwerk van de desbetreffende organisatie. Door de serviceprovider ValidSign te koppelen aan de identity provider van jouw organisatie kun je aan de hand van een tweede factor authenticatie inloggen in ValidSign. Dit is niet alleen gemakkelijk en scheelt het veel tijd, de module leidt direct tot een sterk verbeterde beveiliging. De vier entiteiten die worden ondersteund door ValidSign zijn: Azure, AD (Active directory), ADFS en Okta. Dus als jouw organisatie een van de voorgaande providers gebruikt kan ValidSign hieraan worden gekoppeld.

 

Verzenden vanuit uw eigen domein

 

Een andere module die je zou kunnen aanschaffen om het ondertekenproces te finetunen is de Afzendermail van ValidSign. Met deze module worden alle ondertekenverzoeken vanuit jouw organisatie verstuurd ongeacht of de verzender over een eigen ValidSign account beschikt of niet. De afzendermail wordt geheel ingericht op basis van de branding van jouw organisatie zodat ieder ondertekenverzoek er betrouwbaar en herkenbaar uitziet voor de desbetreffende ondertekenaar.

 

De drie servers die het versturen van de afzendermail ondersteunen zijn: DKIM, SMTP en Mailrelay. Om gebruik te kunnen maken van deze module vindt er een validatie plaats in het domein van jouw organisatie waarin ValidSign gemachtigd wordt om de afzendermail vanuit de organisatie te mogen versturen. Daarnaast zal logo- en content branding ingericht worden om de mail te kunnen personaliseren.

 

iDIN authenticatie

 

iDIN is een Nederlands online identificatiemiddel. Met iDIN kan een persoon zich identificeren via zijn of haar bankgegevens. De koppeling tussen ValidSign en iDin fungeert als tweede factor authenticatie tijdens een ondertekening om de identiteit van de ondertekenaars nog strenger te controleren. Dit is dé oplossing voor authenticatie met minimaal substantieel betrouwbaarheidsniveau.

 

Wil jij het ondertekenproces in 2021 nog efficiënter laten verlopen door een, twee of alle drie de modules in te regelen binnen jouw organisatie? Wacht dan niet langer, bespreek dit snel met je systeembeheerder en dien vandaag nog jouw aanvraag in!

Radar Software: De nieuwste ValidSign koppeling

Radar Software: De nieuwste ValidSign koppeling

ValidSign integreert nu naadloos met de CRM oplossing van Radar. Sinds afgelopen week is ValidSign partner van Radar Software. Radar is een zeer uitgebreide CRM oplossing waarbij je niet alleen al je relaties kunt managen, maar ook documenten, budgetten en nog veel meer. Gebruikers die in de Radar Cloud werken en de koppeling met Sharepoint gebruiken kunnen gebruik maken van de digitale handtekening van ValidSign binnen de module Digitaal tekenen.

Radar Software is een mooie toevoeging aan onze al lange lijst met connectoren en partners. Bekijk alle partners hier.

De geheel vernieuwde iBabs integratie beschikbaar!

De geheel vernieuwde iBabs integratie beschikbaar!

Digitaal vergaderen in overheidsland? Dan is de kans groot dat je iBabs gebruikt. Met het platform voor digitaal vergaderen is het makkelijker om meetings voor te bereiden, efficiënter te laten verlopen en concrete afspraken te maken. Daarmee is iBabs niet alleen prettig voor bestuursleden en de gemeenteraad, maar ook voor de griffie. Ontdek daarom snel de vernieuwde iBabs integratie van ValidSign.

Bepaal zelf de plaats van de handtekening

Deze naadloze integratie zorgt ervoor dat ook de laatste, en minstens zo belangrijke stap van het vergaderproces veilig en vlot wordt afgerond. De vernieuwde iBabs integratie met ValidSign biedt tal van nieuwe functionaliteiten zonder dat de vertrouwde manier van ondertekenen verdwijnt. Het is vanaf nu mogelijk om de plaats van de handtekening in het document zelf te bepalen. Dus als je de handtekening onder de begroeting “met vriendelijke groet” wenst te plaatsen kan dit, maar het kan ook zijn dat je hem bijvoorbeeld liever rechtsboven in het raadsbesluit hebt staan. Op deze manier hou je volledig de regie in eigen hand. Laat je toch liever de applicatie automatisch de plaats van de handtekening bepalen? Helemaal goed! In dit geval hoeft de ondertekenaar alleen een akkoord te geven in plaats van het zetten van een krabbel. 

Je kiest zelf welke vorm van de digitale handtekening wordt gebruikt. De integratie ondersteunt zowel de grafische handtekening als de klikhandtekening. Er zijn dus meerdere mogelijkheden om je besluit of overeenkomst digitaal te ondertekenen. 

Besluiten kunnen bij wijze van al binnen een paar minuten worden ondertekend, is de status altijd inzichtelijk en wordt een besluit of overeenkomst automatisch gearchiveerd op de juiste plek in iBabs.

Wil je meer weten over de koppeling iBabs geïntegreerd met ValidSign of kan je niet wachten om het te gebruiken? Neem dan snel contact op!

ibabs voorbeeld

De nieuwe AFAS connector is nu beschikbaar!

De nieuwe AFAS connector is nu beschikbaar!

De AFAS connector van ValidSign is nu beschikbaar! Sinds maart van dit jaar kunnen klanten digitaal ondertekenen vanuit AFAS met ValidSign. De koppeling stelt gebruikers in staat om documenten ter ondertekening aan te bieden in AFAS. Ieder proces waarvoor ondertekening vereist is, is van A tot Z te monitoren in het systeem. Direct na het digitaal ondertekenen wordt het document op de juiste locatie gearchiveerd in AFAS. Naast verbeteringen in de look en feel van de connector bevat deze release nieuwe functionaliteiten zoals het instellen van de afzender e-mail en het opnemen van een herinneringsschema. Deze naadloze integratie zorgt voor een verkorte doorlooptijd en biedt een beter inzicht in het ondertekenproces.

De nieuwe functionaliteiten op een rij:

  • Herinneringsschema
    Plan het versturen van herinneren van tevoren in zodat ondertekeningen niet meer op zich laten wachten. De gebruiker kan per ondertekenverzoek aangeven welk herinneringsschema gebruikt zou moeten worden.
  • Persoonlijke verzending vanuit AFAS
    De verzender van de transactie vanuit AFAS kan de transactie ook monitoren in zijn/haar eigen ValidSign postvak. Waar de ondertekenverzoeken op dit moment nog vanaf een algemeen e-mailadres worden uitgestuurd en beheerd, is het met deze update mogelijk om te kiezen voor een persoonlijke verzending.
  • Automatische verwijdering van de ValidSign omgeving
    Zodra de documenten volledig ondertekend zijn worden deze automatisch, inclusief bewijsdocument teruggeschreven naar AFAS. Deze documenten zullen na de update automatisch worden verwijderd van de ValidSign omgeving. Uiteraard is het mogelijk om de documenten nog enige tijd beschikbaar te houden op de ValidSign omgeving zodat de externe ondertekenaars de documenten kunnen downloaden en archiveren. De standaard retentietijd is 14 dagen. Dit heeft enkel betrekking op ondertekende documenten.

Gebruikt jouw organisatie AFAS maar hebben jullie nog geen oplossing voor digitaal ondertekenen? Neem dan snel contact op, we laten je graag zien hoe ValidSign werkt.

 

GRATIS WEBINAR OP 17 NOVEMBER

Op dinsdag 17 november geven we van 10 tot half 11 een webinar over de nieuwe Afas connector.
Meld je aan en zorg dat je erbij bent! Aanmelden webinar

Rotterdam kiest voor ValidSign

Rotterdam kiest voor ValidSign

Gemeente Rotterdam heeft voor ValidSign gekozen als Enterprise eSigning oplossing. Na een marktverkenningsfase en uitvoerig onderzoek is de gemeente Rotterdam een Europese aanbesteding gestart. Uit de vele inschrijvingen is ValidSign als beste uit de bus gekomen.

De gemeente Rotterdam ondertekent jaarlijks enorm veel documenten. Het is dan ook van groot belang dat de documentenstroom zo efficiënt mogelijk verloopt. Met de digitale handtekeningoplossing van ValidSign kan de gemeente de doorloopsnelheid van zowel het interne als het externe ondertekenproces versnellen, fouten verminderen en duurzamer werken.

We wensen verheugd samen met de gemeente Rotterdam de implementatie te begeleiden zodat in het najaar de eerste documenten met ValidSign ondertekend kunnen worden.

Transform Data International en ValidSign tekenen partnerschap

Transform Data International en ValidSign tekenen partnerschap

Deventer, 3 augustus – 2020 – Transform Data International, leverancier van oplossingen op gebied van
documentcreatie, dossierbeheersing en beslisboom technologie is een partnerschap aangegaan met
ValidSign, marktleider in Nederland op het gebied van digitaal ondertekenen.
De integratie met ValidSign stelt eindgebruikers in staat om op een eenvoudige en vertrouwde manier
documenten digitaal rechtsgeldig te ondertekenen.

Walter Henrard, CTO bij Transform Data zegt:
“ValidSign is met hun ondertekenoplossing een mooie aanvulling op ons portfolio. De document- en
casemanagement-oplossingen die wij met name implementeren binnen advocatenkantoren, juridische
afdelingen en financiële dienstverleners hebben juist in deze tijd behoefte aan meer efficiency.
Deze ondertekentool biedt een praktische oplossing juist nu waar werken op afstand en het beperken
van fysiek contact, de nieuwe norm zijn geworden.”

John Lageman, directeur bij ValidSign “Transform Data is actief in markten waar van oudsher nog veel
op papier wordt vastgelegd en ondertekend. Rechtsgeldig digitaal ondertekenen met ValidSign biedt
enorme voordelen voor zowel de organisaties als hun eindklanten en leveranciers. Met ons
ondertekenplatform in combinatie met de software die zij leveren zoals Repstor en Neota Logic kunnen
wij klanten nog beter van dienst zijn.”

De digitale handtekening draagt sterk bij aan professionalisering
Met de digitale handtekening oplossing van ValidSign worden bedrijfsprocessen versneld door de
ondertekening te automatiseren. Het digitaal ondertekenen van een overeenkomst verloopt via een
beveiligde omgeving en is volledig rechtsgeldig. ValidSign is marktleider op het gebied van de digitale
handtekening in de Benelux en meer dan 1000 organisaties ondertekenen momenteel hun documenten
met ValidSign. Het ValidSign platform is een Enterprise-oplossing die integreert met meer dan 85
applicaties. Door ValidSign in te zetten worden ondertekenfouten verminderd en de juridische- en nalevingspositie
versterkt. Met de oplossing kunnen documenten vanaf ieder mobiel device door meerdere personen
digitaal worden ondertekend. Meer informatie: https://www.validsign.nl.

Over Transform Data International
Transform Data produceert context gebaseerde systemen met als uitgangspunt het ‘Business First, Users
First’-principe. Door prioriteit te geven aan bedrijfsinnovatie en eindgebruikers creëert Transform Data
aan de hand van gerenommeerde softwareproducten een omgeving die gestructureerde data,
ongestructureerde data, taken en rapportage samenbrengt in een intuïtieve gebruikersinterface.
Optimalisatie van productiviteit door maximale adoptie is het doel.
Transform Data richt zich op een brede doelgroep, maar heeft een specifieke focus op de zakelijke en
financiële dienstverleners, advocatenkantoren en juridische afdelingen en is actief in de Benelux,
Scandinavië en Duitstalige landen.
De oplossingen van Transform Data versterken onder andere de adoptie van O365 en SharePoint en
zorgen voor het optimaal gebruik van informatie binnen organisaties; bijvoorbeeld bij
besluitvormingsprocessen of dagelijkse (mobiele) processen waarbij de beschikbaarheid van accurate
gegevens beperkt is. Neem contact op met Transform Data via de website www.transformdata.eu

Contact info:
Attika Boonzaaijer – Attika.boonzaaijer@ValidSign.nl
Sharon Laheij – Sharon.laheij@transformdata.eu