Webinar direct ondertekenen vanuit Word

Webinar direct ondertekenen vanuit Word

Direct ondertekenen met ValidSign vanuit Word

ValidSign introduceert de Word-plugin waarmee het nog eenvoudiger wordt om documenten digitaal te laten ondertekenen, rechtstreeks vanuit de vaak dagelijks gebruikte Word-applicatie. Voordelen van Word-plugin zijn een aanzienlijke versnelling van het ondertekenproces en een verbeterde klantbeleving, omdat er vanaf elke plek documenten ondertekend kunnen worden.

De gebruiker maakt in Word een document aan en verstuurt vanuit dezelfde applicatie het document ter ondertekening aan de gewenste relatie. De gebruiker vinkt simpelweg de gewenste geadresseerde aan en met één klik op de verzendknop wordt het document verstuurd. De gebruiker kan ook zelf het document ondertekenen vanuit Word. Aanvullend is het mogelijk om een ‘two factor-authenticatie’ toe te passen.

Klinkt dit interessant voor u en wilt u hier graag meer over weten? Meld u dan aan voor het webinar  “Direct digitaal ondertekenen vanuit Word”.

Wanneer: 28 januari 2020, 10:00 – 10:30 uur vanaf uw eigen werkplek.

Training event op 28 november en 3 december

Training event op 28 november en 3 december

Speciaal voor de gebruikers van ValidSign: het Training Event

ValidSign biedt een scala aan mogelijkheden om sneller, eenvoudiger en klantvriendelijker documenten digitaal te kunnen ondertekenen. Maar haalt u wel alles uit de mogelijkheden die ValidSign biedt? Met onze oplossing valt er meer te automatiseren dan u denkt! De Autumn Major Release 2019 is op 1 november 2019 gelanceerd. Dit betekent veel nieuwe features en verbeteringen voor onze oplossing.

Een aantal nieuwe features uitgelicht:
• Ondertekengemak: Een ondertekenaar heeft de mogelijkheid om transacties achter elkaar te ondertekenen. Na elke transactie wordt de ondertekenaar naar de volgende transactie geleid.
• Optionele handtekening: Het is nu mogelijk een handtekeningenveld als optioneel te markeren. Deze functie is handig voor documenten waarbij de ondertekenaar gedeeltes van een formulier moet accepteren of weigeren.
• Automatische herinneringsschema: Herinneringen zijn vanaf heden in te plannen middels een herinneringsschema. Door een interval te kiezen ontvangen ondertekenaars volgens dit schema een ondertekenverzoek.
• Tekst Tags: Bij het opstellen van uw document kunt u de text-tags (zoals tekstvelden, handtekeningvelden en dergelijke) al op de gewenste plek binnen uw document verwerken. ValidSign herkent deze tekst-tags en zorgt dat de gewenste velden automatisch bij het aanmaken van een transactie op de juiste plaats worden geplaatst. Drag and Drop van handtekeningvelden is niet meer nodig. Door uw eigen standaarddocumenten te voorzien van de standaardtags en/of gebruik te maken van ValidSign templates heeft u in een handomdraai een (standaard) invulformulier gemaakt met de handtekeningvelden op de juiste posities.
Wilt u meer weten over de ins en outs van alle nieuwe features? Wij organiseren binnenkort weer Training Events in Deventer. De Essentials training is specifiek voor beginnende ValidSign gebruikers. Als u momenteel al met ValidSign werkt zal de Advanced training erg interessant voor u zijn.

Tijdens deze middagen zullen er verschillende onderwerpen aan bod komen die toegelicht worden door de ValidSign experts. Wat valt er zoal te halen uit ValidSign, wat zijn de vooruitzichten en hoe zat het ook alweer met de rechtsgeldigheid van een digitale handtekening? Tijdens interactieve demo’s zullen wij u bijpraten en u meenemen in de wereld van digitaal ondertekenen.

Wegens de vele aanmeldingen hebben wij een extra trainingsdag toegevoegd. U kunt u nog aanmelden voor 28 november (Essentials) of 3 december (Advanced).

PROGRAMMA TRAINING EVENT VALIDSIGN:

• Lunch (vanaf 12:00)
• “Deepdive” my.validsign.nl, inclusief tips & tricks rondom dagelijks gebruik
• Nieuwe functionaliteiten en integraties
• Zelf templates en invulformulieren maken, herinneringsschema’s opstellen en gebruik maken van geavanceerde (interne) accordering.
• De digitale handtekening in de praktijk: veiligheid & rechtsgeldigheid
• Afsluitende borrel (vanaf 16:00 uur)

Wanneer:
• Dinsdag 19 november: vol
• Donderdag 28 november, 12:00 – 16:00 uur (Essentials)
• Dinsdag 3 december, 12:00 – 16:00 uur (Advanced)
Waar:
• Kantoor ValidSign, Bergweidedijk 42 te Deventer
De kosten voor deze training bedragen €249 euro per deelnemer.
Voor klanten met Premier Support (1 persoon) is dit event kosteloos.

Aanmelden kan tot uiterlijk drie dagen voordat de training plaatsvindt door hier te klikken.

Graag zien wij u 28 november of 3 december!

De ontbrekende schakel in onze workflow optimalisatie

De ontbrekende schakel in onze workflow optimalisatie

APELDOORN – CaseWare International, van oudsher een internationale jaarrekeningspecialist gevestigd in Toronto, is in de afgelopen tien jaar uitgegroeid tot een volledige praktijk ondersteuner in de accountancy markt. Zij ondersteunt accountants wereldwijd vanuit haar open platform CaseWare Cloud, waarmee accountants al hun opdrachten van start tot eind kunnen uitvoeren. CaseWare Nederland is met 65 medewerkers binnen vier Nederlandse vestigingen, de Nederlandse distribiteur van CaseWare International. Het platform wordt wereldwijd gedistribueerd en per distributeur toegesneden op de wensen van de accountancymarkt in het vestigingsland. “Think global act local is altijd ons uitgangspunt geweest”, aldus Richard Schiphorst, Managing Director bij CaseWare Nederland. De transitie van een desktop platform naar het samenwerkingsplatform Cloud, biedt het bedrijf de mogelijkheid om haar scala aan type oplossingen uit te breiden.

Kwaliteit en betrouwbaarheid

Sinds maart dit jaar maakt CaseWare Nederland gebruik van de online handtekening van ValidSign. De aanleiding hiervoor was dat het proces rondom de ondertekening van verwerkingsovereenkomsten sub optimaal verliep omdat documenten zowel opgesteld, uitgeprint, ondertekend, gescand, per mail verzonden en achteraf handmatig gearchiveerd moesten worden. CaseWare Nederland realiseerde zich dat het proces voor het ondertekenen wel degelijk efficiënter kon. Schiphorst: “Wij staan voor kwaliteit en betrouwbaarheid en willen dit ook uitstralen naar onze klanten. Met ValidSign kunnen wij dit waarmaken, omdat alle benodigde stappen in één enkele handeling succesvol worden afgerond en de documenten na ondertekening inzichtelijk blijven in de ValidSign portal. Daarnaast maakt de optie om een ondertekenvolgorde in te stellen het bijna onmogelijk om foutieve documenten te versturen of om onjuiste geadresseerden op te geven”.

Partnership met ValidSign

CaseWare Nederland is in eerste instantie bij ValidSign terechtgekomen door de ontvangen referenties over de oplossing vanuit haar eigen klantenbestand. In januari 2019 is dan ook de integratie met ValidSign vanuit het CRM- en documentmanagementsysteem “AuditCase” tot stand gekomen. Wat de combinatie ValidSign en AuditCase zo sterk maakt? Het gehele proces van een accountantskantoor, van het aanmaken van het document, het interne goedkeuringsproces, de statusinformatie en archivering worden in één keer afgehandeld. Zowel voor CaseWare Nederland als voor haar klanten geldt dat zij binnen één handeling klaar zijn en de rest geautomatiseerd verloopt. “De oplossing voor ondertekenen van ValidSign was de ontbrekende schakel in onze workflow optimalisatie”, zegt Schiphorst.

De integratie met AuditCase is nog maar het begin van de samenwerking tussen ValidSign en CaseWare Nederland. CaseWare biedt een totaaloplossing voor accountantskantoren, waarbij accountantskantoren zelf kunnen bepalen welke deelapps zij wel of niet willen gebruiken afhankelijk van de opdracht. Dergelijke apps zijn onder andere de PBC+ app voor het gestandaardiseerd opvragen van documenten en met de WWFT+ app de gehele Wwft-registratie voor klanten worden gerealiseerd. “Door de oplossing van ValidSign ook hiermee te integreren zou het proces volledig geoptimaliseerd kunnen worden. Ik ben ervan overtuigd dat dit in de nabije toekomst gerealiseerd zal worden,” schetst Schiphorst.

Tijdswinst

Alle uitgaande verwerkingsovereenkomsten en commerciële documenten binnen CaseWare Nederland worden momenteel digitaal ter ondertekening aangeboden via ValidSign. Omdat de oplossing naadloos integreert met AuditCase zorgde ValidSign binnen een maand na uitlevering al voor 20 tot 40 minuten tijdwinst op de afhandeling van het totale ondertekenproces per document. “Wij kozen ervoor om de uitlevering van ValidSign middels een web sessie te doen, welke direct na het tekenen van de offerte ingepland kon worden. En al vrij snel na de uitlevering van ValidSign hadden we de diverse communicatiemiddelen voorzien van onze eigen huisstijl en konden onze medewerkers ermee uit de voeten”, aldus Richard.

Meer ValidSign in de toekomst

Voor CaseWare Nederland is digitaal ondertekenen een onvermijdelijke stap gebleken. Het is dan ook niet meer weg te denken uit de processen binnen CaseWare Nederland. Als het aan Richard ligt zal de oplossing, niet alleen voor verwerkingsovereenkomsten en commerciële documenten worden ingezet maar binnenkort ook worden toegepast op de gehele HR afdeling voor onder andere de ondertekening van arbeidscontracten.

Validsign connector voor AFAS!

Validsign connector voor AFAS!

Deventer, 23 augustus 2019 – – ValidSign, specialist op het gebied van rechtsgeldig digitaal ondertekenen, introduceert een integratie met AFAS waarmee organisaties het HRM- bedrijfsvoeringproces binnen AFAS kunnen versnellen. Alle documenten zijn dankzij de integratie moeiteloos uit te sturen ter digitale ondertekening aan zowel in- als externe ondertekenaars. De gebruiker kan ondertekenen op ieder gewenst (mobiel) device.

De kracht van de koppeling is dat alle processen waarvoor ondertekening vereist is, van begin tot eind rechtstreeks vanuit AFAS worden aangeboden. Na ondertekening wordt het document automatisch gearchiveerd op de juiste locatie in het systeem. Deze naadloze integratie zorgt ervoor dat de doorlooptijd van documenten en processen korter wordt. Bovendien krijgt de gebruiker beter inzicht in het ondertekenproces.

De integratie is in AFAS in te passen in bestaande workflows, zodat de processen nog efficiënter en effectiever worden ingericht. Interne medewerkers kunnen via InSite eenvoudig documenten ter ondertekening aanbieden en klanten zouden via de klantportaal (OutSide) documenten kunnen ondertekenen. Zo wordt er tijd bespaard en een hogere service verleend.

Met de intuïtieve en gebruiksvriendelijke digitale ondertekenoplossing van ValidSign zijn documenten op elk apparaat gemakkelijk, veilig en rechtsgeldig te ondertekenen met een digitale handtekening. De ondertekenverzoeken worden verstuurd in de eigen huisstijl, waardoor organisaties de professionaliteit blijven uitstralen die men van de organisatie gewend is. Andere voordelen voor de gebruiker zijn verbeterde klantbeleving en een vereenvoudigd contractbeheer. Bovendien zijn er door de integratie aanzienlijk minder papiergerelateerde kosten.

ValidSign biedt ook diverse integraties met systemen als SharePoint, Salesforce en Dynamics en is in iedere workflow in te passen. Dit maakt het een echte enterprise oplossing die eenvoudig op te schalen is binnen de gehele organisatie. De nieuwe AFAS integratie is naar verwachting vanaf 1 oktober beschikbaar.

Over ValidSign
ValidSign biedt een oplossing voor het rechtsgeldig digitaal ondertekenen van documenten; eenvoudig in gebruik en gemakkelijk te implementeren binnen de processen. Zo biedt ValidSign onder andere integraties met Unit4, Caseware, Pinkweb, My Accountancyportal, M-Files, Salesforce, SharePoint, Office 365, Alfresco, Outsystems en SAP SuccesFactors. ValidSign heeft inmiddels vele organisaties geholpen hun processen die afhankelijk zijn van handtekeningen, om te zetten van papierintensief naar papierloos. Wereldwijd maken vele klanten van de ValidSign-oplossing gebruik waardoor het mogelijk is contracten met partners, leveranciers en/of klanten digitaal én rechtsgeldig te ondertekenen. Meer informatie: www.validsign.nl.

Zomervakantie! Machtig uw collega.

Zomervakantie! Machtig uw collega.

Zomervakantie! Gewoon de contracten blijven ondertekenen vanaf elke lokatie met elke device of toch uw collega machtigen om de contracten te ondertekenen met ValidSign. Aan u de keuze. Fijne vakantie!

Engie kiest ValidSign als ondertekenplatform

Engie kiest ValidSign als ondertekenplatform

Dé energieleverancier van groene stroom en gas ondertekent vanaf nu digitaal met ValidSign. ENGIE zal de ondertekenoplossing in eerste instantie inzetten op de afdeling Finance. Betalingsopdrachten die voorheen intern van het ene naar het andere bureau werden gebracht om ondertekend te worden, worden nu in een paar clicks ondertekend en direct naar de controller gestuurd ter verificatie. Zowel de gebruiksvriendelijkheid als de SharePoint online integratie gaven de doorslag om voor ValidSign te kiezen.